فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docxتعداد صفحات: 150حجم فایل: 414 کیلوبایت قیمت: 11700 تومانتوضیحات:
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی با موضوع مقايسه دبيرستان هاي دخترانه از نظر ميزان برخورداري از ويژگيهاي سازمان يادگيرنده، در قالب فایل word و در حجم 150 صفحه.
چكيده:
مفهوم نويني كه با پيچيده شدن محيط سازمانها مطرح
ميشود، مفهوم سازمان يادگيرنده ميباشد. هر چقدر عدم اطمينان محيطي
پيچيدگي وتغييرات محيطي بالا باشد، سازمانها نياز بيشتري به دانستن و
آگاهي گسترده از عوامل محيطي دارند تا بتوانند خود را با تغييرات و تحولات
محيطي تطبيق دهند. سازمان يادگيرنده را نوعي از سازمان به شمار ميآورند كه
هدف اصلي آن يادگيري است و آموزش و يادگيري در آن نهادينه شده است
سازمان
يادگيرنده» در طول زمان ميآموزد، تغيير ميكند و عملكردش را متحول
ميسازد. سازمان يادگيرنده» سازماني است كه عملكردهايش از طريق آگاه شدن و
درك بهتر بهبود مييابد و اصلاح ميشود (الواني، 1378-ص3)
براي ايجاد و
توسعه سازمانهاي يادگيرنده لازم است گامهاي اوليه را از مدارس و ايجاد
عادت به تفكر خلاق و يادگيري دائمي در تربيت شوندگان آغاز كنيم. كسب
اطلاعات درست يادگيري در سنين خردسالي و در سالهاي نخستين مدرسه شكل
ميگيرد و در طول حيات ادامه مييابد. مهارتهاي شناختي درست لازمه پيشرفت
تحصيلي و ايجاد رغبت و انگيزه براي يادگيري ميباشد. يادگيري تنها به
سالهايي كه در مدرسه ميگذرد اختصاص ندارد ايجاد فرهنگ يادگيري و تبديل
مدارس به سازمانهاي يادگيري مستم نگاهي ديگر به آموزش وبرنامهريزي آن
است. (مشايخ، 1380- ص135-164)
در تحقيق حاضر، حجم نمونه تحقيق 94 نفر
شامل 75 دبير و 19 مدير بوده كه البته اين افراد از 7 دبيرستان يعني 2
دولتي و 5 غيرانتفاعي با استفاده از روش نمونهگيري تصادفي خوشهاي از
جامعه 25 مدرسهاي انتخاب شده است. با استفاده از روش تحقيق توصيفي و به
كاربردن پرسشنامهاي كه حاوي 30 سوال 5 گزينهاي بود، ديدگاه دبيران
ومديران دبيرستانهاي دخترانه منطقه 2 شهرتهران، نسبت به يادگيرنده بودن
سازمانشان (مدرسه) سنجيده شد. اطلاعات حاصله با بهرهگيري از آمار توصيفي
(فراواني،درصد، جداول، نمودارها) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت و از تجزيه
وتحليل ديدگاه دبيران و مديران، رشته تحصيلي، مدرك تحصيلي، سابقه خدمت و
. نتايج زير به دست آمد.
1- مدارس غيرانتفاعي منطقه 2 شهر تهران بيش از مدارس دولتي اين منطقه از ويژگيها و اصول يك سازمان يادگيرنده برخوردارند.
2- اصول و ويژگيهاي سازمان يادگيرنده در گروه دبيران بيش از گروه مديران است.
3- با بالا رفتن سابقه خدمت و مدرك تحصيلي افراد به سمت ويژگيها واصول سازمان يادگيرنده ميروند.
4-
با توجه به رشته تحصيلي بيشترين افراد نمونه از رشته علوم انساني هستند كه
اين نشان دهنده بالاتر بودن اين ويژگيها در اين گروه است.
فهرست مطالب:
فصل اول: كليات تحقيق
تعريف و بيان مسأله
اهميت مسأله
هدف تحقيق
سوالات تحقيق
تعريف عملياتي متغيرهاي تحقيق
فصل دوم: ادبيات تحقيق
بخش اول: پيشينه نظري تحقيق
سير تحولات نظريههاي سازمان ومديريت
سابقه سازمان يادگيرنده
تئوري يادگيري سازماني
تعاريفي از يادگيري سازماني
سازمان يادگيرنده
يادگيري سازماني و سازمان يادگيرنده
نقش مكاتب فكري در سازمان يادگيرنده و يادگيري سازماني
اصول سازمانهاي فراگير از نظر پيترسنج»
تفاوت سازمانهاي يادگيرنده با سازمانهاي سنتي
بررسي و مقايسه نظريه پيترسنج با نظريه صاحبنظران ديگر
چگونه يك سازمان يادگيرنده با سازمانهاي ديگر متفاوت است؟
اجزاي سازنده سازمان يادگيرنده
سازمان يادگيرنده در آينده
راهبردهاي ايجاد و گسترش سازمان يادگيرنده
راهكارهاي اجرايي سازمانهاي يادگيرنده
مزاياي ايجاد سازمان يادگيرنده
تغيرات ساختاري لازم براساس سازمان يادگيرنده در درون سازمان موجود (مدارس)
مدارس يادگيرنده
ويژگيهاي مدرسه يادگيرنده
مقايسه مدارس دولتي و غيرانتفاعي
بخش دوم: بررسي پيشينه تحقيق
نتيجهگيري
فصل سوم: روش تحقيق
روش تحقيق
جامعه آماري
نمونه و روش نمونهگيري
روش جمعآوري اطلاعات
روش تجزيه و تحليل دادهها
فصل چهارم: تجزيه وتحليل يافتهها
اطلاعات توصيفي گروه نمونه
جمعبندي
فصل پنجم: نتيجهگيري و پيشنهادات
بحث و نتيجهگيري
محدوديتهاي پژوهشي
فهرست منابع
ضمائم

پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
درباره این سایت